Вже багато років психологи та науковці з різних областей все частіше говорять про те, що лекція є однією з найбільш неефективних форм навчання. Як правило, під час лекції засвоюється не більше 15-20% інформації. А чого ще можна чекати від пасивного слухання? Втім, архаїчним формам в спину завжди дихають інновації, і сьогодні однією з найбільш цікавих моделей навчання є концепція «перевернутого класу» (flipping classroom). http://pedsovet.org/forum/index.php?autocom=blog&blogid=5049&showentry=29479
Фрагменти даної технології багато вчителів використовує у власній педагогічній діяльності.
Профільне вивчення хімії у Технологічному багатопрофільному ліцеї ім. Артема Мазура у 10 класі пов'язане з певними труднощами. Модель навчального закладу не передбачає поглибленого вивчення предметів з 8 класу. У варіативній частині навчального плану для 8-9 класів є ціла низка допрофільних курсів за вибором, що готують учня до відповідального і виваженого вибору профілю навчання у 10 класі. як правило, учні , які обирають хіміко-біологічний профіль навчання, чітко орієнтовані на майбутню професію. Бажання навчатись величезне, а от деяких навиків явно не вистачає. І саме тут приходять на допомогу деякі фрагменти методики «перевернутого класу». Зрозуміло, що нам не вистачає технічних можливостей і про запис відеолекцій ми лише мріємо... Але на допомогу нам прийшов чудовий підручник "Хімія: Підручник для 10 класу загальноосвітніх навчальних закладів (профільний рівень) / Авт. Буринська Н. М., Депутат В. М., Сударева Г. Ф., Чайченко Н. Н. — К.: Педагогічна думка, 2010".
Чітка, цікава і логічна побудова підручника дає змогу учням самостійно вивчати теоретичний матеріал. Опрацювання матеріалу супроводжується складанням " карт пам'яті"
( опорних схем). Власне сам урок насичений різними видами діяльності: розв'язування задач,
виконання лабораторних дослідів та практичних робіт, реалізація міні-проектів, взаємоопитування, виконання тестових завдань, тощо. Як результат такого діяльнісного підходу: підвищується рівень навчальних досягнень учнів, зростає рівень самооцінки, закріплюються навики виконання основних мисленевих операцій, створюється особливий простір на уроці хімії, який сприяє підвищенню якості освіти в цілому.
На моє власне переконання, дана технологія має право на життя у сучасній українській школі.
Дуже цікавий матеріал, дякую. Спробую використати цей метод у своїй роботі.
ВідповістиВидалити